قدیمی‌ترین زنجیره گردشگری ایران کُند عمل می‌کند

0

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: کارگروهی مشترک بین جامعه هتلداران، ارزیابان هتل‌ها و معاونت گردشگری در راستای دستیابی به نقطه مطلوب در امر ارزیابی و درجه بندی هتلها تشکیل می‌شود.

مرتضی رحمانی موحد در نشست هم اندیشی با هیات مدیره جامعه هتلداران و ارزیابان استانداردسازی استان‌های کشور اظهار داشت: با توجه به اهمیت فرآیند استانداردسازی واحدهای اقامتی و ارتقای سطح خدمات، دستیابی به افزایش سرعت امور، کاهش دغدغه‌ها و حرکت به سوی نقطه مطلوب ارزیابی و درجه بندی واحدهای اقامتی، همواره جزو اولویت های اجرایی این حوزه قرار دارد.

وی افزود: بر همین اساس با هدف تدوین سیاست‌های سه عنصر ساختار، ضوابط و فرآیند ارزیابی و درجه بندی هتل‌ها، کارگروهی مشترک بین جامعه هتلداران، ارزیابان هتل‌ها و معاونت گردشگری تشکیل می‌شود.

رحمانی موحد همچنین با بیان اینکه نیاز است هتلداران کشور بیش از پیش توانمند شوند، اظهار کرد: یافتن بهترین راه، اجرا و اداره کار و نیز به کارگیری نظام خودارزیابی می‌تواند ضمن ایجاد رقابت در افزایش ضریب اشغال واحدها و نیز افزایش میزان رضایتمندی مسافران موثر واقع شود.

وی عنوان کرد: در حوزه کیفیت خدمات با مفروضات ثابت به معنای ضوابط، قوانین و دستور العمل‌های بالادستی و متغیرهایی متناسب با شرایط جاری و واقعیت‌ها رو به رو هستیم که برای ایجاد تناسب مطلوب و رفع چالش‌های احتمالی می‌توان با واگذاری امور تخصصی و حرفه ای به جامعه هتلداران در تسریع روند ارتقا کیفیت خدمات موثرترعمل کرد.

رحمانی موحد در ادامه هتلداری را قدیمی ترین حلقه زنجیره گردشگری نامید و گفت: قرار گرفتن این شاخه در رده صنعت نمایانگر ویژگی‌های متمایز هتلداری به شمار می‌آید که متاسفانه روند بلوغ و توسعه آن در ایران با کُندی همراه بوده است.

وی افزود: ضمن پذیرش شرایط موجود می‌توان با پرهیز از نقد امکانات حال حاضر و عدم مقایسه دائمی آن با صنعت موفق هتلداری در کشورهای پیشرفته، راهکاری جمعی برای افزایش کیفیت خدمات هتل‌های کشور و در پی آن افزایش ضریب اشغال و درآمدزایی واحدهای مربوطه در نظر گرفت.

رحمانی موحد همچنین کیفیت خدمات گردشگری را نمادی از اندرون کشورها و درجه بندی کیفیت خدمات را تکلیفی حاکمیتی خواند و تصریح کرد: وقتی گردشگران از حلقه‌های صنعت گردشگری همانند هتل‌ها، حمل و نقل و … استفاده می‌کنند؛ میزان رضایتمندی خود را به کشور مربوطه، فرهنگ و مهمان نوازی عمومی و در نهایت حاکمیت آن نسبت می‌دهند؛ در نتیجه نوع خدمات این حوزه و کسب رضایتمندی مشتری از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون گردشگری در پایان بر بهره برداری از تجربیات، انباشت دانش و جایگاه حقوقی موجود میان فعالین تخصصی این حوزه و جامعه هتلداران و همچنین تعریف فرآیند ارتباط و کسب مشاوره در زمینه استانداردسازی تاکید کرد.

منبع: تسنیم

نظرات مسدود است.